کلاستر سرور چیست؛ ۴ مزیت استفاده از آن + جدید

0 82

کلاستر سرور چیست؛ ۴ مزیت استفاده از آن + جدید

کلاستر سرور چیست. از زمان ظهور فناوری های جدید در سطح جهانی، تقاضا برای بهبود بهینه سازی و کارایی مرکز داده وجود داشته است. این پیشرفت‌ها منجر به توسعه کلاستر های سرور شده است. یک کلاستر سرور چندین مزیت را نسبت به سرور مرکز داده معمولی برای کاربر فراهم می‌کند، مانند مقیاس پذیری بهبود یافته، در دسترس بودن بالا، افزایش قابلیت اطمینان و افزونگی. با سرورهای کلاستری، داده های شما محافظت می‌شود. این سرورها طوری برنامه ریزی شده اند که با هم در یک کلاستر کار کنند تا ثبات پیکربندی کلاستر در طول زمان حفظ شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت کلاستر سرور چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

کلاستر سرور چیست؟

کلاستر بندی سرور گروهی از سرورها است که به عنوان یک راه حل میزبانی واحد که دارای یک آدرس IP و نام میزبان است با هم کار می‌کنند. به سرورهای یک کلاستر سرور گره می‌گویند.

با گروه بندی چندین سرور، کلاستر های سرور با توزیع بار کاری در گره ها، زمان خرابی و قطع سرویس را به حداقل می‌رساند. در خرید VPS و سرورهای اختصاصی این چیدمان به عنوان یک کلاستر در دسترس بودن بالا شناخته می‌شود زیرا بدون توجه به حجم درخواست های کاربر، زمان به طور قابل توجهی بالاتر و عملکرد پایدار را تضمین می‌کند.

در خرید سرور اختصاصی و مجازی، کلاستر های سرور با ارائه مقیاس پذیری برای خدمات میزبانی شده شما از رشد کسب و کار شما پشتیبانی می‌کنند.

بسته به نوع سرور، مقیاس بندی می‌تواند به صورت خودکار (با استفاده از سرورهای ابری) یا دستی (با استفاده از انواع دیگر سرورها) باشد.

خوشه سرور یک گروه واحد از سرورها است که تحت یک آدرس IP واحد توزیع و مدیریت می‌شوند. این راه‌اندازی دسترسی بالاتر، متعادل‌سازی بار مناسب و مقیاس‌پذیری سیستم را تضمین می‌کند.

هر سرور یک گره با منابع ذخیره سازی (هارد دیسک)، حافظه (RAM) و پردازش (CPU) خود است. به عنوان مثال، یک پیکربندی کلاستر دو گره به این معنی است که اگر یک سرور فیزیکی از کار بیفتد، سرور دوم بلافاصله کنترل می‌شود. این فرآیند که به عنوان کلاستر شکست خورده شناخته می‌شود، به شما کمک می‌کند تا از خرابی جلوگیری کنید.

در حالت ایده آل، از چندین گره وب و برنامه برای تضمین افزونگی سخت افزار استفاده می‌کنید. این نوع معماری به عنوان یک کلاستر با دسترسی بالا شناخته می‌شود. در صورت خرابی یک قطعه از خرابی جلوگیری می‌کند.

دو نوع معمولی کلاستر سرور وجود دارد – دستی و خودکار. کلاسترهای دستی راه‌حل ایده‌آلی نیستند زیرا پیکربندی دستی یک گره به IP داده و آدرس یکسان همراه با خرابی است. حتی یک توقف 2 تا 5 دقیقه ای می‌تواند گران یا احتمالاً بحرانی باشد. از سوی دیگر، کلاستر های خودکار به شما امکان می‌دهند نرم افزار را زودتر از موعد پیکربندی کنید. این نوع راه اندازی کلاستر به طور خودکار سوئیچ سرور را انجام می‌دهد.

بسته به پیاده سازی، کلاسترهای سرور بر اساس یک الگوی مشابه عمل می‌کنند.

هر سرور اختصاصی در یک کلاستر سرور یک گره با مجموعه ای از منابع خاص خود مانند ذخیره سازی، RAM و CPU است. به این ترتیب، هر گره سرور بخشی از کلاستر است، در حالی که در عین حال، یک کپی از سیستم عامل، سرویس‌ها و برنامه های کاربردی کلاستر سرور نگهداری می‌کند.

به طور کلی، در هر زمان معین، تنها یک گره در یک کلاستر سرور عملیاتی است، در حالی که بقیه در حالت آماده به کار هستند. اگر یک گره فعال نتواند درخواستی را ارائه کند، خوشه سرور بار کاری را بین گره های دیگر توزیع می‌کند. به لطف این ویژگی، کاربران بدون توجه به بارگذاری روی سرور، در هنگام استفاده از وب سایت یا برنامه شما هیچ خرابی را تجربه نمی‌کنند.

مزایای استفاده از سرور کلاستر

۱- افزایش دسترسی

کلاسترهای سرور با در دسترس بودن بالا با ارسال درخواست های کاربر به گره های مختلف در صورتی که یک گره از قبل مشغول باشد، دسترسی بیشتری را برای سرویس های میزبانی شده شما ارائه می‌دهند.

بنابراین، برای مثال، اگر یک برنامه وب را روی یک سرور واحد میزبانی می‌کنید و این برنامه مشغول سرویس دهی به برخی از کاربران است، سایر کاربران ممکن است منتظر بمانند تا سرور برای پاسخ به درخواست آنها آزاد شود.

در مقابل، یک کلاستر سرور دارای گره های متعددی است که می‌توانند سستی را از بین ببرند. بنابراین، اگر یک گره مشغول باشد، گره دیگری قادر به ارائه درخواست است. به این ترتیب، کلاستر های سرور با در دسترس بودن بالا به افراد بیشتری اجازه می‌دهد تا همزمان از وب سایت یا برنامه وب شما استفاده کنند.

۲- محافظت در برابر خطا

حفاظت از خطا بسیار مهم است زیرا زیرساخت و قابلیت اطمینان برنامه را به حداکثر می‌رساند. به این ترتیب، از از دست رفتن داده‌ها و قطع سرویس به دلیل نقص سخت افزار، خرابی نرم افزار یا سایر مسائل مانند بلایای طبیعی جلوگیری می‌کند.

به عبارت ساده، Failover تضمین می‌کند که در صورت خرابی یکی از گره‌ها، سرویس‌های شما خاموش نمی‌شوند. در این سناریو، گره دیگری بلافاصله عملیات را بدون اطلاع کاربر از خرابی به عهده می‌گیرد. این ویژگی بسیار مهم است زیرا خرابی می‌تواند منجر به مشتریان ناراضی یا از دست دادن درآمد شود.

۳- مقیاس پذیری

چه میزبان یک برنامه وب یا یک وب سایت باشید، ممکن است در نهایت از راه حل میزبانی خود پیشی بگیرید و به قدرت پردازش بیشتری نیاز داشته باشید.

در این مرحله شما دو گزینه دارید:

  • سرور اختصاصی خود را ارتقا دهید
  • استفاده از سرور کلاستر

کلاستربندی سرور به شما فضای زیادی برای رشد می‌دهد و به شما امکان می‌دهد به راحتی خدمات وب میزبانی شده خود را مقیاس‌بندی کنید. به این ترتیب، استفاده از یک سرور کلاستر به شما امکان می‌دهد محتوای بیشتری در وب سایت خود داشته باشید، برنامه وب خود را با خدمات بیشتر ارتقا دهید و موارد دیگر.

۴- زیرساخت قابل تنظیم

معماری کلاستر سرور برای مشاغل در هر اندازه مفید است. کلاستر بندی سرور به بهینه سازی فرآیندها از خدمات شبکه تا تجربه کاربر نهایی کمک می‌کند. این حجم‌های کاری به برنامه‌ها اختصاص داده می‌شوند، بنابراین در سرورهای جداگانه‌ای منتشر می‌شوند که در زمان واقعی همگام‌سازی می‌شوند.

علاوه بر این، مشاغل می‌توانند تعداد سرورها را در یک محیط کلاستری سفارشی کنند. این سفارشی سازی امکان مدیریت هزینه را فراهم می‌کند و نقاط شکست را حذف می‌کند. با استفاده از یک زیرساخت سفارشی، اطمینان حاصل می‌شود که محیط شما برای حجم کاری شما مهندسی شده است.

نتیجه گیری

کلاستر بندی سرور ایده ای برای ارائه خدمات نرم افزاری به همه کاربران است. کسب و کارها برای اطمینان از کیفیت تجربه کاربر به حداکثر زمان آپدیت نیاز دارند. راه اندازی سرور کلاستر مستلزم مطالعه دقیق عملیات تجاری است تا کلاستر سرور بتواند نیازهای فعلی و آینده قابل پیش بینی را برآورده کند.

اگر یک سرور کلاستر برای خدمات رسانی به عملیات تجاری خود دارید، میتوانید با کارشناسان مجرب وب رمز تماس حاصل نمایید.


هشدار! این مطلب صرفا جهت آشنایی مخاطب گرامی با این کسب‌وکار منتشر شده است و بازی‌سنتر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.