راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ میان رده 2023 + جدید

0 95

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ میان رده 2023 + جدید

یکی از افسوس هایی که همواره طیف عظیمی از خوره های بازی (همان هایی که شماره شناسنامه کاپیتان پرایس یا روز تولد ساب‌زیرو را هم می‌دانند) تجربه کرده اند، نداشتن یک سیستم گیمینگ برای انجام بازی های جدید است. در واقع بسیاری از ما، شاید اصلا به بازی ماشینی علاقه نداشته باشیم اما تا از کیفیت بازی Forza Horizon 5 می‌شنویم چیزی در وجودمان فریاد می‌زند: تجربه اش کن! و واقعا هم دست خودمان نیست، ما هنوز هم از کیفیت Need for Speed: Most Wanted به وجد می‌آییم؛ بازی ای که در سال 2005 منتشر شد و هنوز هم کیفیت بی نظیری دارد، چه رسد به بازی ای که سال 2021 منتشر شده است (☹) اما حسرت خوردن کافی است! در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ را برای شما قرار دهیم تا با قیمتی مناسب، خیالتان تا مدتی از انجام بازی های جدید آسوده باشد.

هدف شما از خرید سیستم گیمینگ چیست؟

پاسختان “بازی” است؟ متاسفانه برای ما پاسخ قانع کننده ای محسوب نمی‌شود؛ بلکه شما باید بگویید قصد دارید بازی مثلا Elden Ring را با چه کیفیتی انجام دهید؟ کیفیت Maximum؟ High؟ Medium؟ Low؟ برای هرکدام از این کیفیت ها می‌توان سیستمی پیشنهاد کرد که مسلما هرچه قوی تر شود، سیستم نیز باید قوی تر باشد و به طبع آن قیمت گرانتری نیز خواهد داشت. اما با توجه به اینکه می‌دانیم (!) پاسخ اکثر شما کیفیت متوسط است، پس ما نیز به بررسی بهترین سیستم گیمینگ برای کیفیت متوسط بازی ها می‌پردازیم.

لپ تاپ گیمینگ بخرم یا کیس؟

یک سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که لپ تاپ گیمینگ بخرید یا کیس های گیمینگ؟ اصلا چطور است سراغ خرید آل این وان برویم؟ اصلا چه فرقی می‌کنند؟ بگذارید همین ابتدا تکلیف را روشن کنیم؛ خرید لپ تاپ را برای بازی پیشنهاد نمی‌کنیم. چرا که اولا قیمت بسیار بالاتری نسبت به PC دارد و دوما قابلیت ارتقا سخت افزاری، به جز رم و هارد، ندارد که قوی بودن آن ها بدون گرافیک و پردازنده قدرتمند، تاثیر چندانی نخواهد داشت. بنابراین شما باید یا یک لپ تاپ به قول معروف غول بخرید که به دلیل سخت افزار قوی تا چند سال نیاز به ارتقا نداشته باشد یا می‌توانید با هزینه ای بسیار معقول تر، یک PC مناسب برای خود جمع و جور کنید.

بنابراین ما در ادامه انتخاب عاقلانه تر را بررسی خواهیم کرد.

بررسی قطعات بهترین سیستم گیمینگ میان رده

انتخاب سیستم گیمینگ میان رده با کیفیت، نیازمند شناخت بهترین سخت افزارهای بازار است. برای همین ما مهمترین نیازهای یک سیستم گیمینگ را بیان می‌کنیم و در آخر سخت افزار پیشنهادی خودمان را خواهیم گفت.

کیس یا مینی کیس

مرحله اول خرید بهترین سیستم گیمینگ، خرید کیس یا مینی کیس است. مینی کیس ها به دو صورت Tower که کیس های ایستاده هستند و کیس های SFF که به صورت خوابیده هستند دسته بندی می‌شوند. ASUS، hp و intel جزو بهترین کیس های بازار هستند.

مادربرد

مادربرد وظیفه هماهنگ کردن سایر قطعات را برعهده دارد و نقش متصل کردن آن ها به هم را ایفا می‌کند. شاید بهتر باشد اول سایر قطعات را بخرید و بعد به سراغ مادربرد مناسب آن قطعات بروید.

پردازنده

پردازنده را می‌توان مهمترین قطعه سیستم های کامپیوتری دانست. این مدار الکترونیکی وظیفه پردازش تمام عملیاتی که در یک سیستم اتفاق می‌افتد را برعهده دارد. در سیستم های گیمینگ، هرچه نسل پردازنده قوی تر و جدیدتر باشد شما در بازی هایتان کیفیت بهتری را تجربه خواهید کرد. البته برخلاف باور بعضی، پردازنده قوی مهمترین نیاز یک سیستم گیمینگ نیست.

کارت گرافیک

مهمترین قطعه سیستم های گیمینگ، کارت گرافیک می‌باشد؛ برخلاف سیستم هایی که برای کاربرد روزمره استفاده می‌شوند که حتی خیلی از آن ها کارت گرافیک مجزا ندارند. کارت گرافیک توسط مغز آن یعنی GPU وظیفه رندر کردن دیتای ارسال شده از سمت CPU روی مانیتور را دارد. مسلما هرچه کیفیت بازی بیشتر باشد این پردازش تصویر سخت تر بوده و نیازمند قدرت بیشتری است.

رم

قطعه مهم بعدی در سیستم های گیمینگ، حافظه رم می‌باشد که وظیفه انتقال و آدرس دهی داده های ارسال شده از CPU را دارد و هرچه این حافظه بیشتر باشد، پردازش های کامپیوتر سریع تر انجام می‌شود.

بررسی بهترین قطعات سیستم گیمینگ میان رده

در این قسمت به راهنمای انتخاب بهترین قطعات ممکن خواهیم پرداخت. برای یک سیستم گیمینگ میان‌رده این موارد را می‌توان با قیمت خوبی خریداری کرد.

پردازنده سیستم گیمینگ میان رده

گفتیم که هرچه نسل پردازنده ها جدیدتر باشد کیفیت بالاتری نیز دریافت خواهید کرد. برای سیستم گیمینگ میان رده پیشنهاد ما استفاده از پردازنده نسل 10 اینتل یا نسل 3 AMD می‌باشد. در خصوص پردازنده های اینتل پیشنهاد می‌کنیم از پردازنده core i5 استفاده شود هرچند یک core i3 نسل 12 را به یک core i7 نسل 9 قطعا ترجیح می‌دهیم. نکته مهم دیگر این است که حداقل باید یک پردازنده 4 هسته ای باشد.

کارت گرافیک بهترین سیستم گیمینگ میان رده

به مهمترین قسمت سیستم گیمینگ خواهیم پرداخت. برای یک سیستم گیمینگ میان رده ما کارت گرافیک های  MSIرا پیشنهاد می‌کنیم که نوع متوسط آن قیمت به صرفه ای دارد.

حافظه رم مناسب برای سیستم گیمینگ میان رده

همانطور که گفتیم هرچه حافظه رم بیشتر باشد، سرعت پردازش عملیات ها نیز بیشتر خواهد بود. اما رم بسیار بالایی نیز برای یک سیستم گیمینگ میان رده لازم ندارید. یک رم 16 از نوع DDR4 برای نیاز شما کافی خواهد بود. اگر بودجه بالایی ندارید رم 12 نیز برای شما کافی است. رم ها مدلی مانند CL19 یا CL22 یا … دارند. ما عدد پایین تر را پیشنهاد می‌کنیم.

مادربرد مناسب برای بهترین سیستم گیمینگ

خوشبختانه نیاز به مادربرد خیلی گران قیمتی ندارید؛ چرا که امروزه حتی مادربردهای ارزان قیمت نیز نیاز شما را برطرف خواهند کرد. برندهای مختلفی در این زمینه وجود دارند ولی ما باز هم مادربرد MSI را پیشنهاد می‌کنیم که با قیمت های بسیار فوق العاده ای در بازار موجود است.

کیس سیستم گیمینگ میان رده

فکر کیس گران‌قیمت را از سرتان بیرون کنید! باور کنید یک کیس معمولی با فن های مناسب نیاز شما را رفع خواهد کرد.

چقدر برای خرید بهترین سیستم گیمینگ میان رده باید هزینه کنم؟

در این قسمت ما یک سیستم گیمینگ مناسب برای شما می‌بندیم! این قیمت ها در اردیبهشت 1402 (به تومان) محاسبه شده است.

پردازنده: INTEL Core i5-10400F | قیمت: 6.150.000

کارت گرافیک: GeForce GT 1030 AERO ITX 2GD4 OC MSI | قیمت: 4.800.000

رم: CL19 16G gloway TAPE A | قیمت: 2.500.000

مادربرد: PRO H610M-E MSI | قیمت: 4.000.000

کیس: FG-523X Fater | قیمت: 2.330.000

جمع کل: 19.780.000 ! بله درست خواندید؛ با قیمتی کمتر از 20.000.000 تومان شما خواهید توانست یک سیستم گیمینگ میان رده داشته باشید. پس دیگر نگران اجرای بازی های مورد علاقه اتان نباشید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را برای خرید بهترین سیستم گیمینگ میان رده راهنمایی کنیم. شرکت “ساتین فناور سیستم” با نام تجاری تین سیس، در زمینه تهیه و توزیع قطعات رایانه و انواع تین کلاینت و مینی کامپیوتر، در فروش این محصولات به سازمان های مختلف بیش از 15 سال تجربه دارد. تقدیرنامه از دو کشور تایوان و چین و همچنین عضویت در اتحادیه فناوران رایانه تهران و اخذ مجوز از هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور، سند دیگری بر کیفیت خدمات تین سیس است.


هشدار! این مطلب صرفا جهت آشنایی مخاطب گرامی با این کسب‌وکار منتشر شده است و بازی‌سنتر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.